Alzark (Titan)

Alzark (titan) er en titan, der er dominator af vildegnen Ormeskoven, og som er berygtet for at forårsage slangeagtige hallucinationer.

ENTOLOGISK SKILDRING

Alzark er ifølge myten et enormt slangelignende væsen, hvis form blev ødelagt, da Ravneridderen besejrede den. I stedet for at dø smeltede Alzarks magiske blod sammen med Ormeskovens bevoksning. Alzark bliver ofte omtalt som Alslugeren eller Ormen, da det bliver fortalt, at den engang hærgede og omkransede Lenet Alzark i sin frygtelige slangeform. Alslugeren og Ormen er dermed samnavne for Alzark.

Myten fortæller, at Alzarks magt har været ustabil siden sammensmeltningen med skovens muldne rødder. Dens kraft og aktivitet svinger som en slags magisk tidevand med store udsving. Lavpunktet er Lysnatten hvor titanens kræfter er svagest. Højdepunktet er den årlige Ormenat, hvor Alzark har opbygget nok styrke til at forsøge at generobre sit gamle territorium, der oprindeligt dækkede hele Lenet af samme navn. En teori beskriver, at Ormenatten falder tæt på årsdagen for den dag, hvor Alzarks form blev ødelagt af Ravneridderen.

Lokalbefolkningen hævder, at folk, der nærmer sig Alzarks domæne, ofte bliver smittet med små ormeparasitter, der vrider sig ind i folks hoveder, for langsomt at fortære ofrets sind og forstand. Lokalbefolkningen anbefaler folk at beskytter sig selv ved at tildække deres ører – helst med grønbeder – for at undgå ormeparasitterne og Alzarks hvisken.

Kategorisering af Alzark

Alzark bliver kategoriseret som en trin 4 titan af varianten dominator. Du kan her læse begrundelsen for kategoriseringen:

Orakeltegn: Der er observeret orakeltegn for Alzark op til trin 3.

Tilstedeværelse: Alzarks tilstedeværelse er blevet observeret indenfor vildegnen Ormeskoven. Derfor bliver tilstedeværelsen kategoriseret som dækkende en mellemegn.

Indflydelse: Alzarks indflydelse er blevet observeret indenfor vildegnen Ormeskoven og Lenet Alzark. Derfor bliver tilstedeværelsen sammenlagt kategoriseret som dækkende en mellemstoregn.

Rækkevidde: Alzarks rækkevidde bliver ud fra tilstedeværelse og indflydelse beregnet til at strække sig indenfor vildegnen Ormeskoven og Lenet Alzark. Derfor bliver rækkevidden sammenlagt kategoriseret som dækkende en mellemstoregn.

Trin: Alzark bliver ud fra orakeltegn og rækkevidde beregnet til at være en trin 4 entitet.

Type: Alzark bliver beskrevet som havende haft én fast, fysisk form. Den bliver derfor kategoriseret som en titan.

Variant: Alzark er den mest magtfulde entitet i det domæne, som den befinder sig i, og bliver derfor kategoriseret som en dominator.

Tilbedelse: Alzark bliver ofte tilbedt af folk med letpåvirkelige sind. Det er ifølge EVEA’s Tempellov forbudt at tilbede eller indgå en orakelpagt med entiteten. Tilbedelse af entiteten bliver set som en del af trosretningen gammeltroen.

Oplevelsen af Alzark

Mødet med titanen bliver beskrevet som en sindsforvridende og lokkende oplevelse. I øjenkrogen er der glimt af krybende orme og skællede slanger, der forsvinder, før øjnene når at stille skarpt på dem. Der er en sagte slangehvislen og en hæs hvisken, der lover hjælp til at opnå stor rigdom og magt, hvis blot det nødvendige bliver ofret. Kroppen føler et kald fra skovens dyb. Kroppen bliver varm. Sveden begynder langsomt at give sig til kende som dråber på panden og svedige håndflader. Tanker, der febrilsk forsøger på at trække kroppen ud mod skoven, prøver at overvinde det bevidste sind.

Offgame Information

Senest opdateret: 8. september, 2023