Drager

Drager er fabelvæsner, der har en enorm slangelignende krop med to forben, to bagben og et sæt vinger, samt efterlader store ødelæggelser på sin vej.

BÆSTOLOGISK SKILDRING

Der er meget mystik omkring drager, og det er de færreste, der forstår dragers storhed og grufuldhed. Myter fortæller, at drager både er i stand til at lægge hele byer øde af et hav af ild og styre folk med deres tanker. De er skyld i adskillige tusinders død i fortiden, og selvom deres indflydelse for nu er blevet indskrænket, lever frygten for, at de en dag vender tilbage videre i bedste velgående.

Indenfor Fladlandsk bæstologi er drager betegnet som gigantiske, mytiske, abnormtændrende, katestrofarlige og uhumanoide.

Kategorisering af drager

Drager er gennem bæstvejning kategoriseret på følgende måde:

  • Størrelsesgrad: Drager er i myter blevet sammenlignet med kaskelothvaler i størrelse, og de bliver derfor kategoriseret som værende gigantiske.
  • Væsentræk og type: Drager bliver beskrevet som værende en anden størrelse end et menneske, hvilket gør dem uhumanoide, og de bliver derfor kategoriseret som fabelvæsener.
  • Sjældenhedsgrad: Myter fortæller, at drager, til trods for deres gigantiske størrelse, er exceptionelle til at gemme sig. De er så dygtige til det, at det kun er muligt at finde dem, hvis de selv ønsker at blive fundet, hvilket gør dem mytiske.
  • Kraftgrad: Ifølge myter er det mest kraftfulde ved drager, at de er i stand til at lægge hele byer øde i et hav af ild eller styre andre med deres tanker, hvilket gør, at drager bliver betegnet som abnormtændrende.
  • Farlighedsgrad: Eftersom drager er betegnet som abnormtændrende, og myterne beskriver deres adfærd som velovervejet, bliver de vurderet til at være katestrofarlige.
  • Trin: Eftersom drager bliver beskrevet som gigantiske, mytiske, abnormtændrende og katestrofarlige, konkluderer bæstvejningen, at de er trin 6 fabelvæsner.
  • Varianter: Det er ifølge Navíos Bæstologielektorat ikke registreret varianter af drager.

Oplevelsen af et møde med en drage

Mødet med en drage bliver beskrevet som bjergtagende og grufuldt. I nærheden af drager er der en intens oplevelse af nærvær, der får verden til at virke lidt større, lidt vildere, lidt farligere. Lydene af dybe åndedræt, der forener sig med omgivelserne, forplanter sig inderst inde. Drager er kendt for at være gigantiske og viden om, at deres ånde kan lægge en by øde af flammer, eller at de kan styre folk med deres tanker, forplanter sig. Tanker om, hvem der bestemmer virkeligheden trænger sig på: “Er jeg virkelig forsvarsløs overfor at lade det gigantiske væsen styre mine tanker?”

Offgame Information

Senest opdateret: 24. januar, 2024