Kirin

Kirin er fabelvæsner, der ligner en krydsning mellem en buk og en påfugl, samt er i stand til at jage så hurtigt, at det ligner, de kan være flere steder samtidigt.

ARISTOLOGISK SKILDRING

Indenfor Fladlandsk Aristologi bliver kirin som heraldikelement anvendt af Slægten Vega, der bruger dem som deres kernesymbol.

KONSULOGISK SKILDRING

Indenfor Fladlandsk konsulogi har det skabt lidt udfordring, at kirin hedder det samme i ental og flertal, på samme måde som det eksempelvis er tilfældet med får.

BÆSTOLOGISK SKILDRING

Indenfor Fladlandsk bæstologi fortæller myter, at en kirin både er yndefulde og meget adrætte. Der er kun få personer, som mener at have set en kirin. Kirin er kategoriseret som et fabelvæsen.

Kirin er betegnet som uhumanoide, store, sjældne, nærlivsændrende og livsfarlige.

Mytens fortælling

Kommer senere.

Kategorisering af kirin

Kirin er gennem bæstvejning kategoriseret på følgende måde:

  • Størrelsesgrad: Kirin er i myter blevet sammenlignet med heste i størrelse, og de bliver derfor kategoriseret som værende store.
  • Væsentræk og type: Kirin bliver beskrevet som værende en anden størrelse end et menneske, hvilket gør dem uhumanoide, og de bliver derfor kategoriseret som fabelvæsener.
  • Sjældenhedsgrad: Myter fortæller, at kirin er svære at finde, og det kun er muligt i vildegnen Tåretrianglen under særligt stormfulde vejrforhold og på særlige tidspunkter, hvilket gør dem sjældne.
  • Kraftgrad: Ifølge myter er det mest kraftfulde ved kirin, at de er i stand til forsvinde og dukke op et andet sted uden at have bevæget sig, hvilket gør, at de bliver betegnet som nærlivsændrende.
  • Farlighedsgrad: Eftersom kirin er betegnet som nærlivsændrende, og da myterne bliver beskrevet som velovervejet, bliver de vurderet til at være livsfarlige.
  • Trin: Eftersom kirin bliver beskrevet som store, sjældne, nærlivsændrende og livsfarlige, konkluderer bæstvejningen, at de er trin 4 fabelvæsner.
  • Varianter: Der er ifølge Navíos Bæstologielektorat ikke registreret varianter af kirin.

Oplevelsen af mødet med en kirin

Mødet med en kirin bliver beskrevet som besnærende og æggende. I nærheden af en kirin vil blomster gro kraftigt frem, og kornet vil skinne stærkt, men dem, som møder kirin, vil mærke søvnen tage fat i deres indre, hvis de spiser afgrøder vokset frem fra dens område. Kirin bliver beskrevet som smukke væsner, der lokker folk ind i dens område, og legesygt får dem til at bruge deres tid nok til, at de får brug for at spise. Tanker om at forblive i legen med en, og aldrig rejse tilbage lægger sig som et varm kram om skuldrene: “Lad os fortsætte med at lege, hvad er det værste, der kan ske?”

Bæstologisk diskussion

Det er uklart, præcist hvordan kirin opstår.

Feltbæstvejning af kirin

Kommer senere.

Om håndtering af kirin 

Det er opfattelsen, at den bedste måde at håndtere kirin på er at flygte fra dem.

Offgame Information

Senest opdateret: 28. september, 2024